STAHAROCZKY VERA CSOKOLÁDÉTORTÁJA

Segítség is akadt a Staharoczky családnál

Segítség is akadt a Staharoczky családnál

Hozzávalók:

     – 8 db tojás

     – fél kg cukor

     – 10 dkg kakaó

     – 1 dl víz

     – 1 csomag vaj (20 dkg)

     – 6 kanál liszt

     – tejszínhab a tálaláshoz, ízlés szerint

Staharoczky Verához látogattunk el, aki különleges és igazán csokis recepttel fogadott minket. Illetve fogadtak, ugyanis két kis segítőnk is akadt. Kislánya, Bogi a torta elkészítésénél segédkezett, Balázs pedig az elfogyasztásánál.

Staharoczky Vera főállású anyuka, aki a sütés-főzés mellett hobbijának él: a tanításnak, a gyerekekkel való foglalkozásnak. Azon kevesek közé tartozik, aki elmondhatja magáról, hogy a munkája a hobbija. Még az egyetem elvégzése előtt kapcsolatba került a tanítással, ­gyerekekkel, és miután tanulmányait befejezte, már egyértelművé vált, hogy ezzel szeretne foglalkozni. Viszont úgy érezte, ebben az irányban tovább kellene fejlődnie, ezért elvégezte a tanítóképzőt is. – Ez egy teljesen más világ volt, ami teljesen elvarázsolt, nem beszélve arról, hogy megtaláltam azt az iskolát, saját magam és a gyermekeim számára is, ahol tudtam ezt úgy csinálni, ahogy én úgy érzem, hogy kell csinálni – mesélte Vera, aki jelenleg negyedik osztályos tanító a Waldorf iskolában, és emellett magyartanár. Ha szabadideje engedi, amiből nem sok van, szívesen olvas, alkot és ír.

Természetesen arról is faggattuk Verát, hogy mennyire érzi magát otthonosan a konyhában, milyen ételeket készít szívesen. A sütés-főzést a mindennapok részének tekinti, és szerinte a nőknek ez egy életfeladatuk. Bár nem tartja magát konyhatündérnek és ideje sem mindig engedi, de az otthonról hozott recepteket, amiket az édesanyjától tanult, mindig szívesen készíti. – Újítottam is ­valamicskét a konyhaművészetemen, és nagyon sokat alakítottak rajta a gyerekeim. Most inkább azokat az ételeket főzöm, amiket ők esznek szívesen – tette hozzá Vera, aki azt is elárulta, mi a története a csokitortának. – Ez a csokoládétorta nagyon érdekes alkotás – kezdett bele mosolyogva a történetbe. – Legelőször egy kedves kolléganőmnél ettem, és az volt az első benyomásom róla, hogy jaj, Istenem mi ez, merthogy semmilyen torta kinézete nem volt. Amikor megkóstoltam, akkor azt mondtam, hogy ennél finomabbat még életemben nem ettem, és elkértem a receptet. Természetesen az elsőt azonnal el is rontottuk – tette hozzá Vera, de az évek alatt már sikerült úgy elkészítenie, hogy ne legyen az egész konyha csupa csokimáz.

A recept elkészítési módja.

Vélemény, hozzászólás?

