KOZMA KATALIN TIROLI ALMÁS RÉTESE

„A végeit összenyomkodjuk, hogy ne folyjon ki a töltelék”

„A végeit összenyomkodjuk, hogy ne folyjon ki a töltelék”

Hozzávalók:

Tésztához:

     – 300 g liszt

     – 100 ml víz

     – 1 tojás

     – 3 evőkanál olaj

     – csipetnyi só illetve 1 kk cukor

     – citromhéj

     – vanília

     – 50 g olvasztott vaj a kenéshez

Töltelék:

     – 1,5 kg alma

     – 1 marék pirított mandulaforgács vagy dió

     – 1 marék mazsola

     – fahéjas cukor

Kenéshez:

     – 1 tojássárgája

     – kevés tej

Vaníliaszósz:

     – 1 fél csomag pudingpor

     – fél liter tej

     – tejszínhab a tálaláshoz 

 

Kozma Katalin a családi házban fogadta kis csapatunkat, ugyanis nemrég költözött el szüleitől, konyhája pedig még nem állt készen. Már középiskolás korában kezdett sütögetni, és egy idő után meg is örökítette az alkotásokat, amit egy közösségi oldalon osztott meg. Általában tortákról, aprósüteményekről, csokikról készült képeket láthattak az érdeklődők. – A legtöbb recept a saját találmányom, mindegyiket kombinálom, sosem készítek el egy receptet kétszer, általában változtatok rajta – mondta a hobbicukrász.

Kozma Katalin végzettsége szerint bölcsész, német–orosz szakot hallgatott. – Ebben a szakmában nem tudtam elhelyezkedni, és nem is nagyon akartam, ezért kezdtem el sütögetni – árulta el. – A tiroli almás rétest abban a térségben mindenki nagyon szereti – mondta Kati, aki a receptet ennek őshazájában, Németországban leste el, ahol egy cukrászdában dolgozott. – Napi rendszerességgel sütöttük, mert nagyon keresett volt ez a sütemény, és én is nagyon megszerettem – mesélte.

Kozma Katalin gyerekkorában édességszervező szeretett volna lenni. – Amikor ezt mondogattam, még én sem tudtam, hogy ez mit is fed pontosan. Szívesen tettem-vettem a csokikat, édességeket, aztán ez tovább fejlődött. Még mindig szeretem tenni-venni a csokikat, tortákat – jegyezte meg.

A recept elkészítésének módja itt elérhető

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

